Rozgrywka i zasady ogólne

Niekończąca się walka jest głównym założeniem naszego serwera. Zbierz ekipę, walcz z przeciwnikami, stwórz gildię, podbijaj inne i baw się dobrze! CraftCore jest serwerem wojen gildii w grze Minecraft budowanym od podstaw bazującym na innowacyjnych rozwiązaniach. CraftCore posiada ogromną społeczność oraz jest chroniony przez paczkę BLAZINGPACK.


Zasady rozgrywki

Nasz serwer opiera się na trybie wojen pomiędzy gildiami wzorowanym na klasycznym survivalu w grze Minecraft z możliwością stworzenia gildii. Odświeżone zasady wypowiadania wojen i ich wybuchy sprawiają, że każdego dnia w godzinach wieczornych trwają liczne bitwy pomiędzy wrogimi gildiami i ich sojusznikami do których członkowie gildii mogą się przygotowywać przez resztę dnia, zbierając potrzebne surowce do wytworzenia przedmiotów kopiąc na specjalnych stoniarkach. Aby móc rywalizować z innymi graczami, należy posiadać gildię do której im więcej przynależy aktywnych członków tym lepiej.

Plan aktualnej edycji

Na czas beta-testów:
Ochrona startowa każdego gracza trwa 3 godziny. To są beta-testy więc należy szukać błędów, a nie walczyć jak małpy.
Nagrodą za zgłoszenie poważnego błędu są skrzydła CraftCore na okres 14 dni lub na 1 dzień za zwykły błąd.
Czas startowy ochrony gildii został skrócony do 10 minut na potrzebę beta-testów.
Wojny wybuchają tego samego dnia zamiast następnego.
DROP zwiększony o 1000% EXP zwiększony o 1000%
Itemy na gildie: 1 bookshelf
Wojny wybuchają tego samego dnia.
Należy testować zakładanie/rozwiązywanie/podbijanie gildii.
Należy testować system teleportacji oraz przechodzenie przez sektory.
Należy testować system regeneracji terenu gildii.
Należy testować system uprawnień w gildii.
Należy testować system włączania/wyłączania pvp w sojuszu.
Należy testować system questów.
Należy testować system depozytu.
Należy testować system anty-logout.
Należy testować system ochrony skrzyń.
Należy testować nowy /crafting
Należy testować działanie tnt na terenach gildii.
Należy testować wszystkie npc na spawnie.
Należy testować jedzenie w szczególności jedzenie złotych jabłek.
Należy testować działanie logblocka w skrzyniach.
Należy testować limity enchantów.
I wiele innych rzeczy, które mogą negatywnie wpłynąć na rozgrywkę.

Różnice pomiędzy serwerem, a standardową wersją 1.8:
Maksymalny poziom ulepszenia protection na secie 3
Maksymalny poziom ulepszenia unbreaking na secie 2
Maksymalny poziom ulepszenia sharpness na mieczu 3
Maksymalny poziom ulepszenia fire aspect na mieczu 1
Maksymalny poziom ulepszenia feather falling 6
Maksymalny poziom ulepszenia zbroi blast protection 6
Maksymalny poziom ulepszenia efficiency 6
Możliwość dodania enchantu infinity do łuku Zablokowana
Czas trwania wszystkich efektów koxa został skrócony o połowę.
Możliwość nieskończonego naprawiania przedmiotów w kowadle.
Podgląd nazw enchantów w stole do zaklęć jest niedostępny.
Rozkopywanie kamienia daje exp potrzebny do enchantowania.
Użycie perły endermana nie zadaje obrażeń.
Mapa jest podzielona na 16 sektorów (podserwerów).
Przepychanie furtek, płotków i slime bloków za pomocą tłoków zostało zablokowane.
Procentowa szansa na wydropienie surowców po rozkopaniu zwykłego kamienia.
Szansa na wydobycie surowców wzrasta wraz z poziomem kopania. /poziom
Możliwość tworzenia mikstur jest zablokowana.
Możliwość tworzenia butelek jest zablokowana.
Fizyka rozlewania się wody jest wyłączona.
Rozlewanie lavy poza terenem gildii jest zablokowane.
Creepery wybuchają dopiero jak się na nie spojrzy.
Nether - zmieniony w arenę PvP z dodatkiem spawnerów blaze.
End - zmieniony w arenę PvP z dodatkiem endermanów.
Rozgrywka
Na start gry otrzymujemy przedmioty kamienny kilof, kamienna siekiera, kamienna łopata, 16 drewna, sejf, enderchest, 128 steków, kompas.
Ochrona startowa dla każdego przed atakiem innych gracza trwa 5 minut
Przez 24 godziny od startu nie można wytwarzać diamentowych setów oraz mieczy.
Przez 24 godziny od startu nie można korzystać z komendy /is.
Gdy gracz jest podczas walki, wylogowanie się z serwera skutkuje automatyczną śmiercią (antylogout)
Czas trwania antylogoutu to 30 sekund.
Otwieranie enderchesta podczas trwania antylogoutu Zablokowane
Otwieranie depozytu podczas trwania antylogoutu Zablokowane
Otwieranie stołu rzemieślniczego podczas trwania antylogoutu Dozwolone
Otwieranie skrzyń, pieców, lejów, podajników podczas trwania antylogoutu Dozwolone
Szansa na zdobycie główki po zabiciu gracza 20%
Punchowanie się Wyłączone
Kopanie na AFK Dozwolone z umiarem i na własną odpowiedzalność
Na serwerze można grać tylko na jednym koncie Korzystanie z multikont zabronione
Grupowy teleport Włączony od 23:00 do 15:00
Losowy teleport Włączony cały czas
Istnieje możliwość przechodzenia perłą przez bloki rzucając ją od spodu w górę.
Istnieje tymczasowy ban za śmierć i jest zależny od obciążenia serwera.
Gildie
Możliwość założenia gildii Od startu edycji
Ważność gildii przy założeniu 48 godzin
Maksymalne przedłużenie ważności gildii 96 godzin
Opłata za przedłużenie ważności gildii 64 diamenty za 24 godziny
Początkowa ilość żyć bazy 3 serca
Maksymalna ilość żyć bazy 6 serc
Początkowy rozmiar cuboida 41 x 41
Maksymalny rozmiar cuboida 81 x 81
Koszt powiększenia cuboida Zależnie od wielkości - waluta emeraldy
Serce gildii Blok szmaragdu
Wymagana odległość od sektora przy założeniu gildii 72 kratki
Wymagana odległość od innej gildii przy założeniu gildii 10 kratek
Indywidualne uprawnienia dla każdego członka gildii zarządzane przez lidera Tak - /uprawnienia
Automatyczna regeneracja zniszczonego terenu gildii przez wybuchy Tak
Przedmioty potrzebne do założenia gildii x20 złotych jabłek (refile), x64 kowadeł, x32 stoły do enchantu, x32 biblioteczek, x4 perły endermana, x64 łososia, x24 surowej wołowiny, x64 diamentów, x64 dębowych liści
Ochrona przed TNT i wojnami w przypadku założenia gildii na wolnym terenie na 72h od jej założenia.
Koszt automatycznej regeneracji za 1 blok złota 40 różnych bloków lub 20 bloków obsydianu
Ochrona skrzyń wewnątrz gildii Tak - /ochronaskrzyn
Tworzenie wodnych fos Zabronione
Możliwość podbijania serca gildii W trakcie trwania wojny /wojny
Opuszczenie gildii na swoim terenie skutkuje przeniesieniem na spawn.
Pod komendą /efekty będąc w gildii możemy wykupić dla siebie efekt pośpiechu II (haste II) lub nocne widzenie.
Ochrona przed TNT i wojnami w przypadku założenia gildii na wcześniej zajętym terenie nie zostanie nadana.
Pod komendą /ulepszenia możemy przyśpieszyć przepalanie pieców.

Wojny

Odświeżony system wojen gildii sprawia, że każdego dnia w porach wieczornych trwają liczne walki pomiędzy gildiami, a w innych porach można zbierać surowce i przedmioty potrzebne do dalszych walk. Podczas trwania wojny na terenie obu gildii TNT działa na każdym poziomie ignorując ochronę powyżej 50 kratki oraz globalne ograniczenia godzinowe.Każda gildia ma prawo do wypowiedzenia jednej wojny dziennie, która wybucha zawsze dnia następnego zależnie od wyboru godziny rozpoczęcia. Nie oznacza to, że można prowadzić tylko jedną wojnę, przykładowo, gdy pięć gildii wypowie wojnę jednej, to czeka ją pięć wojen. Aby wygrać każdą z nich wystarczy obronić serce gildii przed zniszczeniem/uszkodzeniem lub przeprowadzić kontratak i zniszczyć serca gildii, które wypowiedziały jej wojnę. Gildia wypowiadająca wojnę, aby ją wygrać musi zniszczyć/uszkodzić serce gildii przeciwnej przed upływem czasu, w przeciwnym wypadku przegra. Czas na uszkodzenie serca gildii przeciwnej kończy się zawsze o 23:00. Gdy gildia toczy wiele wojen, a jej serce zostanie uszkodzone/zniszczone to automatycznie przegrywa wszystkie trwające wojny. Po utracie wszystkich serc bazy, gildia traci swój teren, który może ponownie ustawić w miejscu utraconego terenu po godzinie lub w innym miejscu bez ograniczenia czasowego. Inne gildie mogą zająć stracony teren dopiero po upływie 2 godzin od jego podbicia.

Ilość wojen możliwych do wypowiedzenia dziennie: 1
Aby wygrać wojnę należy obronić serce gildii przed atakującym lub zniszczyć serce gildii którą atakujemy.
Przegranie wojny: rozwiązanie gildii w trakcie wojny, wygaśnięcie gildii,
Dostępne godziny rozpoczęcia wojny: 17:30, 18:00, 18:30, 19:00, 19:30
Istnieje możliwość anulowania wojny w razie pomyłki do 10 minut raz na 72 godziny.
W przypadku założenia gildii na terenie gdzie w ciągu 72 godzin znajdowała się gildia, otrzymujemy tylko 1 serce.
Możliwość zajęcia ponownie tego samego terenu: TAK, po upływie godziny
Możliwość zajęcia innego terenu gdzieś indziej: TAK (bez limitu czasowego)
Wybuch wojny: każda wojna wybucha w godzinach wieczornych dnia następnego
Każda wojna kończy się w przypadku przebicia/uszkodzenia serca lub wybicia godziny 23:00
TNT podczas trwania wojny wybucha na każdym poziomie na terenie wojujących gildii
Podbicie/uszkodzenie serca gildii przekazuje zabrane serce gildii podbijającej.
Maksymalna ilość serc dla jednej gildii: 6
W przypadku zniszczenia serca (utrata ostatniego życia) gildia traci swój teren.


Regeneracja

Nowatorski system regeneracji pozwala na automatycznie przywracanie terenu gildii do stanu sprzed wybuchu kosztem bloków złota. Aby z niego korzystać należy posiadać uprawnienia do regeneracji terenu w swojej gildii, a następnie wpłacić adekwatną ilość bloków złota oraz rozpocząć regenerację - wszystko odbywa się w graficznym interfejsie, który znajdziemy na serwerze pod komendą /regeneruj. Regeneracja posiada swoje ograniczenia i można z niej korzystać tylko gdy wybuchy TNT są nieaktywne. Wyjątkiem od tej reguły jest teren gildii, u której wybuch TNT został wymuszony przez administrację za łamanie regulaminu - wtedy dana gildia nie posiada możliwości korzystania z tego systemu. Regeneracja działa od góry do dołu, wydając przy tym charakterystyczne dźwięki i regenerując prawie wszystkie bloki. Gdy podczas regeneracji gracz danej gildii był nieaktywny, zostanie On przeniesiony na spawn z powodów bezpieczeństwa.

Bloki zamieniane na kamień przez system regeneracji:

  • Rudy diamentu, szmaragdu, złota oraz żelaza
  • Bloki diamentu, szmaragdu, złota oraz żelaza
  • Biblioteczki, stoły do zaklęć, beacony oraz kowadła
Dodatkowo zawartości skrzyń oraz tabliczek nie są regenerowane!

Bloki wykluczone z systemu regeneracji:

  • Armorstandy, TNT, wagoniki oraz itemframe


Uprawnienia

Nasz system uprawnień gildyjnych pomaga zapobiegać oszustom oraz utrzymuje porządek w gildiach. Członkowie z ograniczoną ilością uprawnień nie będą mogli wyrządzić dużej szkody gildii. Uprawnienia członków w gildii mogą nadawać lub zabierać tylko liderzy i zastępcy gildii. Każdy członek w gildii posiada swój własny zakres uprawnień. Aby zmienić uprawnienia w gildii musisz należeć do gildii, być liderem lub zastępcą i wpisać /uprawnienia [nick], po wpisaniu tej komendy wyświetli nam się interfejs graficzny z listą wszystkich uprawnień. Przy każdym uprawnieniu wymagającym szczególnej uwagi przy jego nadawaniu serwer pyta się o potwierdzenie chęci nadania tego uprawnienia.

W systemie uprawnień możemy znaleźć takie uprawnienia jak:

  • Niszczenie stoniarek
  • Niszczenie lub stawianie bloków
  • Stawianie TNT i tłoków
  • Otwieranie skrzyń lub pieców
  • Stawianie i niszczenie pieców
  • Używanie /tpaccept na terenie gildii
  • Wylewanie lawy lub wody
  • Korzystanie z interakcji
  • Włączenie friendly fire w gildii lub sojuszach
  • Zapraszanie lub wyrzucanie z gildii
  • Korzystanie z regeneracji gildii
  • Zabezpieczenie skrzyni tabliczką
  • Niszczenie tabliczki chronionej skrzyni innego gracza
  • Otwieranie chronionej skrzyni innego gracza

Każdy członek po dołączeniu do gildii posiada standardowe uprawnienia do:

  • Kopania na stoniarkach powyżej 50 poziomu
  • Kopania na stoniarkach poniżej 50 poziomu
  • Niszczenia bloków na terenie gildii
  • Stawiania bloków na terenie gildii.
  • Otwierania skrzyń na terenie gildii.
  • Otwierania pieców na terenie gildii.
  • Wylewania wody na terenie gildii
  • Zabezpieczania skrzyń na terenie gildii


Ochrona skrzyń

przypisania do gracza skrzyni poprzez nałożenie na niej tabliczki z napisem [LOCK]. Aby móc zabezpieczać, usuwać zabezpieczenia oraz otwierać chronione skrzynki musisz otrzymać specjalne uprawnienia od lidera lub zastępcy. Ochrona skrzyń działa tylko na terenie gildii oraz jedynie pomiędzy jej członkami lub sojuszami. Gracze z wrogiej, neutralnej lub nieposiadający gildii mogą otwierać skrzynie pomimo nałożonej ochrony. Pod chronioną skrzynią nie można postawić leja, a podjechanie wagonikiem z lejem zniszczy go. Chronioną skrzynię można również zniszczyć wybuchem.



Aby ochronić skrzynię należy postawić na niej tabliczkę i wpisać w pierwszej linii: [LOCK]
Aby zdjąć ochronę ze skrzyni wystarczy zniszczyć tabliczkę.


Depozyt i limity w ekwipunku

Depozyt to miejsce w którym przechowywany jest nadmiar limitowanych przedmiotów z ekwipunku. Otwarcie depozytu wyświetla interfejs graficzny, w którym możemy zobaczyć aktualny stan przedmiotów w depozycie, ich limit oraz możliwość wypłacenia niedobóru limitowanych przedmiotów. Otworzyć depozyt możemy za pomocą komendy /depozyt. Każde otwarcie depozytu kosztuje 3 sztabki złota.
Limity ograniczają graczowi maksymalną ilość danego przedmiotu w jego ekwipunku.

Obecne limity

  • 1x kox
  • 20x refili
  • 4x pereł endermana
  • 1x podpalone TNT
  • 1x granat ogłuszający
  • 64x strzały


Craftingi

Na naszym serwerze występują niestandardowe przedmioty z niestandardowymi metodami wytwarzania.
Aby zapoznać się z listą takowych przedmiotów i metodami ich wytwarzania należy wpisać na serwerze komendę /crafting
Po wpisaniu komendy /crafting pojawi się okienko z listą oraz możliwością wytworzenia niestandardowych przedmiotów.

Lista niestandardowych przedmiotów występujących na naszym serwerze:
Stoniarka - kamień, który regeneruje się w ciągu sekundy po jego rozkopaniu.
CobbleX - specjalny kamień z którego możemy zdobyć wartościowe przedmioty.
Podpalone TNT - TNT które postawisz będzie od razu podpalone.
AutoFarmer - buduje pionowy pas obsydianu od poziomu jego postawienia do dołu.
Granat ogłuszający - w miejscu rzutu pojawi się kula z pajęczyn.
Kebab - jedzenie na 200 użyć.


TNT

Na naszym serwerze tor lotu TNT jest poprawiony w stosunku do klasycznego survivalu na wersji Minecraft 1.8.8.
TNT niszczy wszystkie możliwe bloki (oprócz bedrocka) w minecrafcie.
TNT wybucha tylko w wyznaczonych godzinach, które można sprawdzić wpisując komendę /tnt na naszym serwerze.
TNT wybucha i niszczy bloki na świecie tylko poniżej 50 poziomu, jedynymi wyjątkami są:
tereny gildii na których trwa wojna, w takim przypadku TNT wybucha i niszczy bloki na wszystkich poziomach oraz tereny gildyjne, które posiadają wymuszone wybuchy TNT na każdym poziomie przez administracje za łamanie regulaminu terenów.


Sektory

Sektory są systemem, dzięki któremu na naszym serwerze wojen gildii opartym o klasyczny survival możemy pomieścić tysiące graczy bez najmniejszego laga. Nie było łatwo stworzyć ten system, aby działał wydajnie, ale na szczęście się udało. System działa w taki sposób, że cała mapa jest podzielona na 16 sektorów gry oraz sektor spawn. Każdy sektor to osobny serwer Minecraft, dzięki czemu każdy z nich można postawić na osobnym serwerze dedykowanym uzyskując maksymalną wydajność, płynną rozgrywkę, brak opóźnień i spadków TPS. Przechodzenie z sektora na sektor nie różni się zbytnio od poruszania się po mapie na zwykłym survivalu. Na krawędziach sektorów ustawione są ściany z barier i gdy do nich podejdziemy zostaniemy przeniesieni na sektor obok. Listę sektorów oraz ich wymiary możemy sprawdzić na stronie w zakładce sektory.


Cobblex

Jednym z niestandardowych przedmiotów na naszym serwerze jest CobbleX.
CobbleX to przedmiot, który po postawieniu oraz zniszczeniu losuje jeden przedmiot spośród wielu wartościowych przedmiotów, i przekazuje go nam.
CobbleX może zostać stworzony poprzez użycie komendy /cx, /crafting lub poprzez połączenie 9x 64 kamienia (cobblestone'a) w stole rzemieślniczym.
CobbleX to idealny sposób, żeby z bezwartościowego kamienia zdobyć wartościowe przedmioty.

Z CobbleX'a można wylosować następujące przedmioty

  • perła endermana
  • kowadło
  • jabłko
  • trzcina
  • skóra
  • i wiele innych przedmiotów.


Sejfy

Przy pierwszym wejściu na serwer każdy gracz otrzymuje sejf w przedmiotach startowych. Sejf działa jak przenośna skrzynia bez konieczności stawiania jej na ziemi. Każdy sejf ma swój unikalny identyfikator i puste miejsce oczekujące na zdeponowanie przedmiotów. W momencie, gdy gracz wyrzuci sejf lub straci go wskutek śmierci, wszystkie zdeponowane przedmioty pozostają w środku nie wypadając na ziemię jak to jest w przypadku klasycznej skrzyni. Dostęp do otwierania sejfu posiada jedynie jej właściciel, natomiast inny gracz może go przejąć używając łomu który możemy zdobyć zabijając specjalne stwory. Nie można wkładać sejfu do sejfu. Jeżeli w sejfie mamy zdeponowane wartościowe przedmioty, to najlepiej trzymać go w skrzyni endu.


Wymiana

Na serwerze istnieje bezpieczny system wymiany przedmiotów z innymi graczami.
Aby wymienić się z innym graczem należy użyć komendy /wymiana [nick]
Po zaakceptowaniu przez drugiego gracza zapytania o wymiane zostajemy przekierowani do okienka wymiany, gdzie my jak i nasz partner w wymianie możemy zaoferować sobie różne itemy.
Wymiana działa tylko na spawnie.


Bossy

Na serwerze występują niestandardowe zombie giganty, które są włączane przez administracje podczas trwania eventu na bossy.
Posiadają one unikalne ataki oraz bardzo dużą ilość życia, których nie zobaczymy na klasycznym survivalu.
Przy rozpoczęciu eventu na bossy pojawia się komunikat na samym środku ekranu.
Podczas trwania eventu ich koordynaty możemy sprawdzić używając komendy /boss

Po zabiciu bossa mogą wypaść z niego cenne przedmioty takie jak:
- beacon
- voucher na skrzydła
- specjalne zbroje


Drop

Na serwerze występuje system wydobywania surowców z czystego kamienia.
Wydobywanie surowców z rud jest wyłączone.
W celu ułatwienia wydobycia surowców zostały stworzone tzw. stoniarki (sposób ich tworzenia znajdziesz pod komendą /crafting).

Po wpisaniu komendy /drop możemy:

  • sprawdzić szanse na wydobycie surowców z czystego kamienia,
  • włączyć lub wyłączyć wydobywanie poszczególnych surowców,
  • sprawdzić przysługującego nam bonusu do wydobycia surowców za poziom kopania,
  • sprawdzić aktywnych efektów z ItemShop'a takich jak bonus expa czy bonus dropu,
  • sprawdzić drop z magicznych skrzynek,
  • sprawdzić drop z magicznych jajek-sprawdzić dropu z mobów.


Anty-Logout

Na serwerze istnieje specjalny system uniemożliwiający wylogowanie się w trakcie walki bez poniesienia kary. Gdy gracz znajduje się podczas trwania walki, wylogowanie się z serwera skutkuje automatyczną śmiercią. Czas trwania antylogoutu wynosi 30 sekund od momentu ostatniego zadanego lub otrzymanego obrażenia od innego gracza.

Natomiast podczas trwania możemy otwierać i korzystać ze:

  • zwykłych skrzyń
  • skrzyń pułapek
  • wagoników ze skrzynią
  • wagoników z piecem
  • wagoników z lejem
  • pieców
  • lejów
  • kowadeł
  • stołów rzemieślniczych
  • stół do zaklęć
  • beaconów
  • statywów alchemicznych

Podczas trwania antylogoutu nie możemy:

  • otwierać skrzyni endu
  • otwierać depozytu
  • używać teleportacji
  • używać poszczególnych komend
  • wylogowywać się


Logblock

Jest narzędziem do sprawdzania zmian na mapie. Kliknij na blok lub skrzynie prawym przyciskiem myszy, trzymając drewniany kilof można tak sprawdzić historię oraz godzinę zdarzeń. Pomaga on w zarządzaniu gildią.

Co zapisuje logblock?

  • Postawione bloki
  • Wykopane bloki
  • Bloki zregenerowane przez regenerację
  • Bloki zniszczone przez wybuch
  • Przedmioty włożone do skrzyni
  • Przedmioty wyjęte ze skrzyni
  • Rejestrowanie daty i godziny zdarzeń


Discozbroja

Jest to specjalny efekt nadający jedynie wizualną zmianę Twojego uzbrojenia.
Discozbroja możliwa jest do kupienia w sklepie na stronie www.craftcore.pl lub za liście u NPC na spawnie.
Cały panel discozbroi znajdziesz pod komendą /disco
Więcej informacji dostępnych pod /discozbroja


Questy

Na serwer został wprowadzony unikalny system umożliwiający wykonywanie misji.
Misje możliwe są do odebrania u NPC znajdujących się na spawnie.
Możemy wykonać maksymalnie 5 misji dziennie.
Istnieje 5 unikalnych NPC, każdy z innymi misjami.
Postęp wykonywanych misji i informacje o nich znajdziesz na scoreboardzie znajdującym się po prawej stronie ekranu.
Za wykonanie misji otrzymujemy fragmenty klucza, które możemy wymienić u specjalnego handlarza.

Lista dostępnych NPC:

  • Handlarz Mirek
  • Wojownik Sushi
  • Kowal Tadeusz
  • Farmer Eustachy
  • Rybak Bogdan
  • Diler Kluczy Karol
  • Rejestrowanie daty i godziny zdarzeń

Więcej informacji znajdziecie już na serwerze po znalezieniu któregoś z wyżej wymienionych NPC.


Zaklinacz enchantów

Na spawnie naszego serwera możemy spotkać specjalnego NPC zwanego Zaklinaczem Enchantów, u którego możecie zdobyć unikalne ulepszenia do napierśnika lub butów. Korzystanie z usług zaklinacza jest bardzo proste - należy przynieść przedmiot oraz 64 diamenty. Przedmiot do zaklęcia wkładamy po lewej stronie interfejsu graficznego, diamenty po prawej stronie. Szanse na otrzymanie poszczególnych zaklęć znajdują się na książkach poniżej. Przedmiot może ulec zniszczeniu. Aby spróbować zakląć przedmiot klikamy czerwoną pochodnie.

Dostępne ulepszenia do uzyskania:

  • Feather Falling (powolne opadanie) dla butów o poziomie "1,2,3,4,5,6"
  • Blast Protection (ochrona przed wybuchem) dla napierśnika o poziomie "1,2,3,4,5,6"


Antygrief

Jest to system pozwalający zachować porządek na mapie. Antygrief działa tylko poza terenami gildii.Każdy blok, wylana woda, wylana lava jest usuwana z mapy jeśli została postawiona powyżej poziomu mapy.Jeżeli zostanie wykopana dziura, beczka itd. teren ten nie będzie regenerowany.


NPC - Kupno i sprzedaż

Na spawnie znajdują się NPC u których możesz kupować różnorakie przedmioty.
Głównymi walutami są złoto, liście oraz godziny przegrane na serwerze.


Nogi

Na naszym serwerze zabronione jest posiadanie niezgodnych z regulaminem cuboidów.
Nie można na przykład posiadać w fosach daszków, guzików, pochodni, przełączników itd.
Więcej opisane jest w regulaminie który posiada również zdjęcie dozwolonych i niedozwolonych cuboidów, jest on zamieszczony na naszej stronie. Aby sprawdzić która gildia ma włączone TNT za nóżki należy wpisać komendę /nogi
Do zgłaszania nóżek służy specjalny panel dostępny pod adresem http://panel.craftcore.pl/nogi


Beacony

Na naszym serwerze istnieje lekko zmodyfikowany system beaconów.
W przeciwieństwie do klasycznego survivalu, beacona nie można wytworzyć w stole rzemieślniczym.
Beacona można zdobyć tylko po zabiciu bossa, które są przywoływane przez administracje.
O bossach można dowiedzieć się więcej pod zakładką bossy.
W gildii beacony służą, tak jak w oryginalnym minecrafcie, do nadawania różnych wzmacniających efektów, pomaga to w rozgrywce graczom.
Beacon może zostać postawiony tylko na określonych poziomach, od 10 poziomu do 49 poziomu
Beacon'a mogą zniszczyć inni gracze poprzez zniszczenie całego życia beacona.
Aby sprawdzić listę wszystkich postawionych beaconów należy wpisać komendę: /beacony


Bazary

Bazar umożliwia otworzenie przez gracza sklepu w grze, gdzie może wystawić na sprzedaż przedmioty z gry lub ofertę kupna przedmiotów.
Walutą jest złoto, które można wykopać podczas gry na serwerze.
Bazar można otworzyć tylko w wyznaczonym miejscu na spawnie, po otworzeniu takowego bazaru, nad naszą postacią pojawi się napis z nazwą naszego bazaru. Opłata za otworzenie bazaru wynosi 2 sztabki złota.


Aby dodać ofertę do bazaru, należy wpisać komendę:
/bazar dodaj [ilość złota za sprzedaż] [ilość złota za kupno] [opis przedmiotu dodawanego]

Aby usunąć ofertę z bazaru, należy wpisać komendę:
/bazar usun [id oferty]

Aby zmienić ofertę z bazaru, należy wpisać komendę:
/bazar zmien [id oferty] [ilość złota za sprzedaż] [ilość złota za kupno] [opis przedmiotu zmienianego]

Aby wyświetlić listę twoich dodanych ofert, należy wpisać komendę:
/bazar lista

Aby wyczyścić listę twoich ofert, należy wpisać komendę:
/bazar wyczysc

Aby zmienić nazwę bazaru, należy wpisać komendę:
/bazar nazwa [nowa nazwa bazaru]

Aby otworzyć bazar, należy stać w odpowiednim miejscu i wpisać komendę:
/bazar otworz

Aby zamknąć bazar, należy wpisać komendę:
/bazar zamknij

Gdy skończy nam się złoto lub sprzedawany przedmiot to zostaniemy poinformowani o tym na czacie.


Czat

Zarządzanie czatem:
Na naszym serwerze jest możliwość wyłączenia wyświetlania wybranych wiadomości. Jeżeli gracz odczuwa zbyt duży natłok wiadomości, wystarczy wpisać na serwerze komendę /chat i wyłączyć wybrane sekcje.

Wyłączyć można:

  • wiadomości o dropie - wyłączenie tej opcji- wiadomości z czatu globalnego
  • automatyczne wiadomości
  • wiadomości z magicznych skrzyń
  • prywatne wiadomości (/msg)
  • wiadomości o śmierciach innych graczy

Wyciszanie innych:
Można zablokować możliwość pisania do nas prywatnych wiadomości przez innego gracza.
Aby wyciszyć innego gracza, należy wpisać komendę /ignore [nick]
Aby odblokować wyciszonemu graczowi możliwość pisania, należy wpisać komendę: /ignore [nick]
Aby wyświetlić listę wszystkich wyciszonych graczy, należy wpisać komendę: /ignorelist

Prywatne wiadomości:
Można napisać prywatną wiadomość do innego gracza. Wiadomość ta wyświetli się tylko odbiorcy i nadawcy
Aby napisać do kogoś prywatną wiadomość wystarczy otworzyć czat i napisać /msg [nick] [wiadomość]
Gdy ktoś napisze do ciebie wiadomość, możesz mu szybko odpisać komendą: /r [wiadomość]

Wiadomości do administracji:
Na naszym serwerze, gracze mają możliwość szybkiego porozumienia się z administracją.
Gdy gracz będzie potrzebował zadać pytanie lub zgłosić błąd to możesz zrobić to za pomocą komendy
/helpop [wiadomość do administracji], taką wiadomość ujrzy tylko gracz oraz administracja serwera.

Pojawiły się niejasności lub masz wątpliwości? Sprawdź najczęściej zadawane pytania! NAJCZĘSTSZE PYTANIA